Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Περί feedback...

Η παρουσίαση των εργασιών μας είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας...
Συχνά επιθυμούμε να σχολιάζουμε ως παρατηρητές εργασίες άλλων και ακόμα συχνότερα επιζητούμε τον σχολιασμό των συναδέλφων ή των καθηγητών μας..

Αναλογιζόμενη τα ανωτέρω θέλησα να βρω κάποια tips προκειμένου να δω με ποιον τρόπο μπορώ να δίνω και κυρίως να δέχομαι την ανατροφοδότηση καλύτερα προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικό κέρδος από την όλη διαδικασία.

Παραθέτω μερικά από τα ευρήματά μου και τα μοιράζομαι μαζί σας...

Αρχές παροχής ανατροφοδότησης

Η ανατροφοδότηση χρειάζεται  να :
  • είναι έγκαιρη και σχετική με τα γεγονότα που συζητούνται
  • είναι διευθετημένη σε ιδιωτικό επίπεδο
  • είναι ειλικρινής
  • είναι συγκεκριμένη και σαφής
  • είναι περισσότερο περιγραφική παρά αξιολογική
  • είναι σχεδιασμένη με τρόπο που αποτρέπει την προσωποποίηση και το "κατηγορώ" που οδηγούν σε  αμυντική συμπεριφορά
  • είναι ισορροπημένη, δίνοντας έμφαση στις περιοχές ανάπτυξης του ασκούμενου αναγνωρίζοντας τις υπάρχουσες δεξιότητες και επιτεύγματα
  • αναφέρεται στις πράξεις και όχι στις προθέσεις του αποδέκτη
Αρχές αποδοχής ανατροφοδότησης

Η αποδοχή της ανατροφοδότησης αποτελεί τη βάση για την επιτυχή έκβαση της διαδικασίας. Είναι χρήσιμο ο αποδέκτης της ανατροφοδότησης να:
  • μοιράζεται  τις ανάγκες και τους στόχους του
  • αναζητεί  την τακτική ανατροφοδότηση
  • εκλαμβάνει την ανατροφοδότηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο ή ευκαιρία επαγγελματικής βελτίωσης και όχι ως κριτική,επίθεση ή "κατηγορώ"
  • θεωρεί τον πάροχο ανατροφοδότησης σύμμαχο στην προσπάθεια βελτίωσης
  • ελέγχει τα συναισθήματα που δημιουργούνται από την αποδοχή της ανατροφοδότησης και τα χειρίζεται κατάλληλα
  • αποφεύγει να υιοθετεί αμυντική στάση ή να δικαιολογείται διαρκώς ακόμη κι αν θεωρεί ότι η ανατροφοδότηση που δέχεται είναι ακατάλληλη
  • να εστιάζει στο θέμα που παρουσιάζεται -αν υπάρχουν άλλα (προσωπικά) θέματα με το συνομιλητή του θα πρέπει να συζητηθούν σε άλλη στιγμή 
  • να διαχωρίσει την προσωπικότητά του από τη συμπεριφορά που σχολιάζεται
  • να σκέφτεται ότι  η ανατροφοδότηση είναι μια αντανάκλαση της διάθεσης, της αντίληψης και της προσωπικότητας του ατόμου που την παρέχει
  • να θυμάται ότι τα λάθη είναι ανθρώπινα και χρήσιμα διότι μαθαίνουμε από αυτά
  • να αξιολογεί την ανατροφοδότηση που του παρέχεται χρησιμοποιώντας άλλες πηγές
Τελειώνοντας, θα προσέθετα ότι δεν είναι κακό να κάνουμε ανατροφοδότηση στην ανατροφοδότηση. Κοινώς, να εξηγήσουμε σε αυτόν που την παρέχει αν ο τρόπος του και τα λεγόμενα του μας καλύπτουν ή όχι έτσι ώστε να τον ενθαρρύνουμε όταν μας βοηθά και να τον βοηθήσουμε να βελτιωθεί όταν η ανατροφοδότηση του μας.

Σχετικό υλικό από τη βιβλιογραφία:
  • A. M. Hastings, S. Redsell, (2006), "The Good Consultation Guide for Nurses", Radcliffe Publishing LTD
  • M. Mistry, J. Latoo, (2009), "The dysfuctional Relationship Between Trainer and Trainee: Mother of all Problems", British Journal of Medical Practitioners, vol.2, num.3
  • L.Porter, (1982), "GIVING AND RECEIVING FEEDBACK; IT WILL NEVER BE EASY, BUT IT CAN BE BETTER", Reading Book For Human Relations Training,  NTL Institute, Alexandria, VA.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου