Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

"Μαθαίνω να μαθαίνω" κάποιες σκέψεις..

Πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί ως μαθητές ή φοιτητές: "Μα καλά, σε τι μου χρησιμεύει αυτό το μάθημα;;;"
 Μετά από  17 χρόνια στα θρανία πιστεύω πως αρκετοί από εμάς έχουμε καταλάβει ότι κάθε τι που κάνουμε, κάτι μας προσφέρει, έστω κι αν δεν το αντιλαμβανόμαστε άμεσα. Ακόμα κι αν αυτό το οποίο διδασκόμαστε δεν ανήκει στα ενδιαφέροντά μας, μπορούμε να επωφεληθούμε από τη διαδικασία, τον τρόπο που διδάσκεται ακόμη κι από τον ίδιο τον εκπαιδευτή.

Για παράδειγμα μπορεί να μας παρουσιαστεί μία ερευνητική εργασία που την έχουν προσεγγίσει με έναν τρόπο που δεν είχαμε σκεφτεί -άσχετα αν μας αφορά άμεσα το θέμα.
 Ίσως να διαπιστώσουμε ότι σε κάποιες διαλέξεις εφαρμόζεται μια μέθοδος διδασκαλίας που μας διευκολύνει τη μάθηση οπότε να αναζητήσουμε στο μέλλον ανάλογες εμπειρίες.
Συχνά ο δάσκαλος μπορεί να μας δώσει κάποια συμβουλή ή να μας πει τη γνώμη του στα πλαίσια του
"αδιάφορου" για εμάς μαθήματος η οποία όμως μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη σε άλλες πτυχές της πορείας μας.
Ακόμη μπορεί με μια "δεύτερη ματιά" να διαπιστώσουμε ότι μπορούμε να συνδέσουμε τη νέα γνώση (του "μη σχετικού μαθήματος")  με τα δικά μας ενδιαφέροντα, εντοπίζοντας μια νέα περιοχή για εξερεύνηση!

Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη που ίσως να μην έχουμε σκεφτεί αποτελούν  μελλοντικά  όπλα για την ανάπτυξή μας. Μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε, πώς να γίνουμε οι ίδιοι οι δάσκαλοι του εαυτού μας και πώς να είμαστε σε θέση να καλύπτουμε κάποιες από τις ανάγκες μας για γνώση μόνοι, να αξιολογούμε τις νέες πληροφορίες και όχι να αναπαράγουμε τη "μασημένη τροφή" που μας έχει δοθεί στο παρελθόν χωρίς κανέναν προβληματισμό.

Αυτή η διαδικασία αφορά αφενός στην εκπαίδευσή μας -μιας και είναι κέρδος για εμάς να παίρνουμε ερεθίσματα πάνω σε κάποιο ζήτημα και να είμαστε σε θέση να αναζητήσουμε περισσότερη γνώση, αφετέρου αφορά  στην επαγγελματική μας ζωή καθώς η περαιτέρω ανάπτυξη είναι και προσωπική ευθύνη του κάθε επαγγελματία προκειμένου να προσαρμόζεται αποτελεσματικά στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον και στις νέες απαιτήσεις σε γνώση που μπορεί να δημιουργηθούν στην εργασία του.

Ποιά είναι η γνώμη σας;
Μπορούμε πάντα να αντιμετωπίζουμε κάθε μαθησιακή εμπειρία σαν κέρδος;
Πώς μπορούμε να μάθουμε πώς να μαθαίνουμε;
Είναι πάντα εφικτό για τον κάθε επαγγελματία να φροντίζει για την επιμόρφωσή του;


                                                                                           Συνεχίζεται...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου